• +48 530 317 318
  • Pon - Pt 10:00 - 16.00 / Weekendy Zamknięte

JAK WYBRAĆ NAZWĘ DOMENY?

Firmowa strona internetowa to podstawa – bez względu na to, jakie towary lub usługi oferujesz. Zaraz po decyzji o uruchomieniu strony pojawia się jeszcze jedna bardzo ważna kwestia – jak wybrać nazwę domeny? Czy ma to w ogóle jakiś wpływ na nasz biznes? No i czy samą nazwą można przyciągnąć użytkowników? 

adres strony www

Nazwa domeny ma wpływ na nasza biznes. Zastanów się zatem dobrze.

Domena – Twój adres w Internecie

Domena to po prostu unikalna nazwa strony internetowej. To właśnie tę nazwę będziesz umieszczać na materiałach reklamowych, a użytkownicy, którzy zechcą odwiedzić Twój serwis, będą wpisywać ją w pasek adresu. Już tylko te informacje powinny nakierować nas na to, jaka powinna być nazwa domeny. Dobrze, żeby była charakterystyczna, ale jednocześnie prosta i łatwa do zapamiętania. Adres zawierający ciąg niezwiązanych ze sobą znaków może być nieco trudny do odtworzenia dla przeciętnego użytkownika. Taka nazwa na pewno nie przyciągnie potencjalnych klientów, a wręcz odwrotnie – może ich zniechęcić do odwiedzenia Twojej strony. Nie decyduj się na nazwę domeny, tylko dlatego, że jest wolna. Twój adres internetowy powinien nawiązywać do działalności, którą prowadzisz. Raczej słabym pomysłem jest wybranie domeny mechanik-samochodowy.pl, jeżeli zajmujesz się sprzedażą wycieczek.

wybor domeny internetowej

Wybór nazwy domeny to bardzo ważny etap tworzenia wizerunku fimy w internecie.

O czym pamiętać, wybierając nazwę domeny?

Słowa kluczowe w adresie domeny nie mają dużego wpływu na uzyskiwanie wysokich pozycji w rankingu Google. Z tego powodu lepiej zdecydować się na unikalną nazwę – np. tożsamą z nazwą firmy. Ma to jeszcze jeden ważny aspekt, a mianowicie pomaga budować świadomość marki. Chociaż od jakiegoś czasu można rejestrować domeny ze znakami typowymi dla danego języka, to warto pamiętać, że zdecydowana większość internautów przyzwyczajona jest do tego, by nie stosować znaków diakrytycznych. Jeżeli nazwa domeny jest już zajęta, nie wybieraj takiej samej nazwy, w której wyrazy rozdzielone są myślnikami. O myślnikach łatwo zapomnieć, a wówczas potencjalny klient może trafić na stronę konkurencji. W ogóle lepiej wystrzegać się znaków rozdzielających poszczególnych wyrazów, ale jeżeli koniecznie musisz ich użyć, lepsze będą myślniki niż podkreślniki. Adres będzie bardziej czytelny, a roboty wyszukiwarek lepiej radzą sobie z myślnikami.

rozszerzenie domeny internetowej

Rozszerzenie domeny sugeruje tematykę i region działania firmy.

Rozszerzenie

Najpopularniejsze rozszerzenia wśród polskich witryn to .pl, .com, .com.pl. Jednocześnie witryny o takich rozszerzeniach cieszą się największym zaufaniem wśród internautów. Oczywiście, rozszerzeń jest znacznie więcej, jednak pamiętaj, że potencjalni klienci w pierwszej kolejności zapamiętają nazwę domeny. Im mniej popularna domena, tym trudniej ją zapamiętać, a to z kolei oznacza, że użytkownikowi trudniej będzie trafić na Twoją stronę.

 

Źródło: webmania.pl

Style Selector

Layout Style

Predefined Colors

Background Image