CZY WARTO INWESTOWAĆ W STRONĘ WWW SWOJEJ FIRMY?

Własna strona internetowa pozwala dotrzeć do dużej liczby klientów i jest świetnym narzędziem reklamowym, dlatego warto w nią zainwestować.

Internet jest obecnie największym i najważniejszym medium. Badania pokazują, że Polacy codziennie spędzają w sieci po kilka godzin (w skali roku jest to ponad miesiąc bez przerwy!). Warto wiedzieć, jak wykorzystać potencjał globalnej pajęczyny dla rozwoju naszego biznesu. Zacznijmy od kwestii podstawowej, czyli firmowej strony www. Na pytanie, czy warto inwestować w stronę swojej firmy, odpowiedź może być tylko jedna – TAK! Zasadniej byłoby więc odpowiedzieć na pytanie, dlaczego jest to takie ważne i jakie wiążą się z tym korzyści.

strona www dla firmy

Wizytówka firmy

Wyobraźmy sobie, że ktoś poleca nam biuro podróży. Co robimy? Najprawdopodobniej większość z nas od razu poszuka strony internetowej poleconego biura. To naturalne, że jako potencjalni klienci, chcemy zebrać jak najwięcej informacji o firmie, której mamy powierzyć swoje pieniądze. Strona internetowa to wizytówka, a jednocześnie dostępna dla każdego, o każdej porze, broszura informacyjna. Witryna internetowa ułatwia osobom zainteresowanym naszymi usługami bezpośredni kontakt, za jej pośrednictwem przyszli klienci mają możliwość zapoznać się m.in. z profilem naszej działalności czy cennikiem usług. Trzeba również jasno powiedzieć, że brak strony www sprawia, że internauci postrzegają firmę jako mało profesjonalną i mało wiarygodną. Pamiętajmy, że sam fakt posiadania strony może nie być wystarczający. Witryna powinna być czytelna i mieć łatwą nawigację, tak aby internauci poruszali się po niej swobodnie i bez problemu. Bardzo ważny jest również wygląd strony – powinna być zrobiona profesjonalnie i dostosowana do przeglądania na różnych urządzeniach, zarówno komputerach, jak i tabletach czy smartfonach.

Własna strona, czyli jak dotrzeć do jak największej liczby klientów

Gdzie szukamy informacji na temat produktów i firm? W prasie, radiu, telewizji, na żółtych stronach książek telefonicznych? Nic z tych rzeczy – statystyki jasno pokazują, że większość nas poszukiwania zaczyna właśnie w Internecie. Jeśli nie posiadamy własnej witryny, potencjalni klienci po prostu nie będą mieli szansy poznać naszej oferty i najprawdopodobniej skorzystają z usług konkurencji. Ponadto strona www daje dostęp do szerokiej rzeszy użytkowników, a jednocześnie umożliwia dotarcie do nowych klientów – praktycznie z całego świata.

Skuteczna reklama

Posiadając własną stronę internetowa, możemy prowadzić skuteczne (i tańsze od tradycyjnych form) działania marketingowe. Narzędzia analityczne pozwalają na weryfikowaniu potrzeb klientów, dzięki czemu możliwe jest optymalne dostosowanie oferty. Jeśli strona jest dobrze skonstruowana, staje się nie tylko ważnym narzędziem wizerunkowym, ale i sprzedażowym – wpływa na zwiększenie konwersji, czyli prowadzi internautę do celu, którym może być złożenie zapytania ofertowego, zapisanie się do newslettera czy wręcz bezpośrednia sprzedaż. Nie bez znaczenia jest również to, że strona www ułatwia komunikację z klientami (formularze, listy adresowe, dane teleadresowe, chat), a warto pamiętać, że jest to jeden z podstawowych elementów, który ma wpływ na sukces marki.

Źródło: www.webmania.pl